vrijdag 18 september 2015

Bronst

Ik ben al enkele keren in de vroege avond op pad gegaan om te genieten van de bronst van Edelherten (Cervus elaphus, Red Deer, Rothirsch, Cerf rouge). Helaas was het steeds slecht weer en viel er niet veel te zien. Vanavond was het een stuk beter weer. In totaal heb ik zo'n 45 edelherten gezien en gehoord. Toen het begon te schemeren kwamen de meeste te voorschijn en werd er ook op veel plaatsen geburld. Ook hoorde ik later in het donker dat de bokken aan het vechten waren. Ik hoorde het de geweien tegen elkaar slaan. Helaas nog maar nauwelijks zichtbaar. Tijdens met tocht kwam ik nog een late Nachtzwaluw tegen. Deze zat op de pad. Bij het wegvliegen zag ik goed de witte punten op de vleugels.

Deze jonge bok liet zich mooi zien. 






Het wordt al wat donkerder maar deze gieten met jongen kon ik nop net meepikken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeeland

Een dagje vogelen in Zeeland is altijd weer leuk met soms een verrassing. Deze Steenloper deed zijn naam eer aan. Er liepen er 5 op het asfa...