zondag 1 juli 2012

Boommarter

Twee weken geleden is hier bij huis eindelijk de steenmarter gevangen die tussen de isolatie en de dakpannetjes huisde. Ik heb hem nooit gezien. Zelfs niet toen hij gevangen werd. Ik was een paar dagen in Nederland. Ik heb dan ook niet kunnen voorkomen dat hij gedood werd.
Zondag kwam ik deze boommarter (Martes martes, Pine marten, Marte commune ) tegen. Meestal zie je ze niet overdag.


Nadat ik enkele foto´s gemaakt had snapte ik ook wel waarom hij zich liet zien. het beestje was gewond aan zijn achterpoot en zal waarschijnlijk wel niet meer door de bomen achter eekhoorns kunnen jagen. Ik neem aan dat hij op de grond naar insecten zocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeeland

Een dagje vogelen in Zeeland is altijd weer leuk met soms een verrassing. Deze Steenloper deed zijn naam eer aan. Er liepen er 5 op het asfa...