zaterdag 29 september 2012

Erg lichte buizerd

Al vanaf mei zat deze erg lichte Buizerd steeds in de buurt van onze stek. Ik was er van overtuigd dat hij/zij ergens in de buurt zou moeten nestelen. Ik heb de vogel ook diverse keren met een donkerder exemplaar zien vliegen.Maar ik kon de nestplek niet vinden. Heb er ook niet gericht naar gezocht! Toen de bladeren in de herfst gevallen waren zag ik een groot nest in de grote eikenboom aan de overkant van de vijver. In die boom had de vogel erg dikwijls zien zitten. Nu wist ik dus waar het nest was en waarschijnlijk was deze vogel het mannetje die in buurt was op het moment dat zijn partner op het nest aan de weer was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeeland

Een dagje vogelen in Zeeland is altijd weer leuk met soms een verrassing. Deze Steenloper deed zijn naam eer aan. Er liepen er 5 op het asfa...