dinsdag 2 oktober 2012

Zoekplaatje

Vandaag weer eens op Edelhertenjacht geweest. Nu ja met de camera dan. Overdag zijn de herten in de dekking en eten en rusten dan wat. Langs een van de wegen hoorde ik het geburl maar de bok eerst niet vinden omdat er manshoge varens stonden. Toen ik even stilstond met de auto zag ik wat bewegen tussen de varens. Zie plaatje.


Het beest had mij blijkbaar toch gehoord en verdween tussen de varens. Iets verder had ik wat meer geluk en kon ik dit plaatje maken.


Wat later op de avond - het was inmiddels flink schemerig - heb ik nog diverse edelherten meer gezien en was een bok achter de hindes aan het jagen. Op die plek kwam het geburl van 5 kanten oop me af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeeland

Een dagje vogelen in Zeeland is altijd weer leuk met soms een verrassing. Deze Steenloper deed zijn naam eer aan. Er liepen er 5 op het asfa...