woensdag 24 juni 2015

Bijeneter

Vandaag na een excursie waarbij mensen weer verrukt waren van de schoonheid van de Bijeneter (Merops apiaster, bee-eter, Guêpier d'Europe, Bienenfresser) nog een bezoek gebracht aan een andere kolonie. Bij deze kolonie ontdekte ik een drietal schuilhutjes gemaakt van camouflage netten en dus mooie fotoplekjes waren. Ik er dus een uurtje in gezeten. De vogels vlogen af en aan naar de diverse nesten. Jongen dus......
Hier een vogel die aanvliegt bij een nest en als je goed kijkt ziet een vleugel van een insect boven de snavel uitsteken.


Blijkt wel dat ik mijn camera nog wat beter moet leren kennen om de vliegende vogel beter vast te leggen en de vleugels ook goed te zien...... Dus ik ga zeker nog eens terug.

Op een van de takken die in de rivier stonden (waarschijnlijk voor de fotograaf in de hoop dat er vogels op gingen zitten!) kwam een Witte Kwikstaart (Motacilla alba, White Wagtail, Bergeronnette grise, Bachstelze) zitten. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeeland

Een dagje vogelen in Zeeland is altijd weer leuk met soms een verrassing. Deze Steenloper deed zijn naam eer aan. Er liepen er 5 op het asfa...