zaterdag 20 april 2013

Voorjaar in de Brenne

Vandaag voor het eerst sinds ik weer hier ben voor het seizoen er op uit getrokken. Ook hier is de lente behoorlijk vertraagd maar nu begint al het groen toch flink uit te lopen.
Bij het Étang de la Sous waren de Witwangsternen (Chlidonias hybbridus, Whiskered Tern, Guifette moustac) al met enkele tientallen present.


Blijkbaar zijn ze net aangekomen want er werd nog niet met nestmateriaal gesjouwd.
De Kokmeeuwen (Larus ridibundus, Black-headed Gull, Mouette rieuse) zijn duidelijk al wat verder in het broedseizoen! Niet alleen waren ze al volop met nestmateriaal aan het sjouwen.......

 
Ik was niet de enige persoon met een fototoestel in de aanslag. In deze hut tref je altijd een groot kapitaal aan lenzen. Toen ik dan ook een Krooneend  (Netta rufina, red-crested Pochard, Nette rousse) ontdekte en dat de anderen liet weten klonk er een mitrailleurvuur van camera's rond me. Ook ik deed er natuurlijk aan mee. De Krooneend zie je hier wel meer maar zo dicht bij is wel bijzonder. Toen ik op 11 april hier aan kwam zat er ook een Krooneend mannetje hier op de vijver aan huis.
 



Bij het Étang Ricoh lieten zich de eerste Europese Moerasschildpadden (Emys orbicularis, Europian marsh tortoise, cistude d'Europe) zien.


Thuisgekomen liet de Grote Zilverreiger (Ardea alba, Western Great Egret, Grande Aigrette) zich nog mooi fotograferen in "mijn" boom.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeeland

Een dagje vogelen in Zeeland is altijd weer leuk met soms een verrassing. Deze Steenloper deed zijn naam eer aan. Er liepen er 5 op het asfa...