maandag 13 april 2015

Vreemde kleur visarend

Aan het einde van de middag ben ik aangekomen voor het seizoen van onze B&B (www.artdevivre-belabre.com). Nadat ik zo'n beetje alles heb uitgepakt zit ik met een glaasje op het terras.
Ieder voorjaar zie ik wel een of meerdere Visarenden (Pandion haliaetus, Osprey, Balbuzard pêcheur, Fischadler) bij ons huis hier in Frankrijk. Maar deze is wel een heel bijzondere. Normaal is de Visarend licht (wit dus) van onder en donker (bijna zwart dus) van boven. De vogel was heel anders gekleurd. Het witte ontbrak geheel. De vogel was geel en bruin van onderen. Ook de bovenzijde was anders van kleur, veel lichter bruin. Ik heb de boeken er op na geslagen maar niets kunnen terugvinden van deze kleurafwijking. De afstand tot de vogel was redelijk groot. Toch heb ik meerdere (wat mindere) foto's bijgevoegd om goed de afwijkingen van de kleur te zien. Bijzonder.

 






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeeland

Een dagje vogelen in Zeeland is altijd weer leuk met soms een verrassing. Deze Steenloper deed zijn naam eer aan. Er liepen er 5 op het asfa...